برنامه های کاری سنگین پرستاری و خطر هیپوگلیسمی در بیماران بدحالی که انسولین وریدی دریافت می کنند
وب تخصصی مراقبت های ویژه پرستاری
اشتراک اطلاعات در مراقبتهای ویژه
برنامه های کاری سنگین پرستاری و خطر هیپوگلیسمی در بیماران بدحالی که انسولین وریدی دریافت می کنند
نویسنده:                     Kimberley Louie    
مجله: Qual Saf Health Care            
سال:2010                                                                                         
 Intensive nursing work schedules and the risk of hypoglycaemia in critically
                                                                                                                                                ill patients who are receiving intravenous insulin          
صفحات: 19:1-4
بیماران در بخش مراقبت های ویژه مشکلات طبی پیچیده ای دارند و در معرض خطرات بالای خطاهای طبی و دارویی هستند. پرستاران در بخش ICU معمولا در شیفت های بیش از 12 ساعت متوالی کار می کنند که بالقوه منجر به خستگی و کاهش دقت آن ها می گردد. نویسندگان این مقاله اعتقاد دارند که میزان هیپوگلیسمی در بیماران دریافت کننده انفوزیون انسولین با سنگین بودن کار پرستار در 72 ساعت قبل مرتبط است.
روش کار به این گونه بود که بیماران بستری در ICU دریافت کننده انفوزیون انسولین که هیپوگلیسمی داشتند (گلوکز زیر 63mg/dl) بین اکتبر 2006 و ژوئن 2007 مشخص گردیدند. تعداد شیفت های 72 ساعت قبل برای مراقبت پرستاری از بیماران هنگامی که رویداد هیپوگلیسمی رخ داده بود (شیفت مورد)، محاسبه گردید. برای هر شیفت مورد ، سه شیفت شاهد (24، 45 و 72 ساعت قبل از رویداد در 72 ساعت قبل) در نظر گرفته شد. رگرسیون برای تعیین همبستگی تعداد شیفت های کاری با هیپوگلیسمی مورد استفاده قرار گرفت. نتایج به این صورت بود که 41 رویداد (در 32 بیمار) اتفاق افتاد. هر شیفت اضافی در 72 ساعت پیش بصورت معناداری با هیپوگلیسمی همراه بود. تقریبا در تمام شیفت ها (97%) پرستار مسئول یک بیمار بود (نسبت 1 به 1). سن وتجربه کار در ICU به طور معناداری مرتبط با رویداد هیپوگلسمیک نبود. در 23 رویداد (56%) یک خطا در مدیریت بر اساس پروتکل انسولین با رویداد هیپوگلیسمیک همراه بود. 19 مورد ناشی از خطا مرتبط با پایش ناکافی قند خون و 4 مورد ناشی از خطا در تنظیم میزان انفوزیون بود.
 مطالعات فیزیولوژیک، تاثیرات نامطلوب شناختی درجات متوسط محرومیت مزمن از خواب را نشان می دهد بطوری که پس از 2 هفته بیدار ماندن 6 ساعته در شب، عملکرد شناختی مشابه زمانی است که 24 ساعت بدون خواب سپری شده باشد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که افزایش فراوانی هیپوگلیسمی با تاثیرات خستگی پرستار مرتبط است و این مقاله پیشنهاد می کند که برنامه کاری سنگین ممکن است باعث افت ایمنی بیمار شود.

www.criticalcare.loxblog.com


نظرات شما عزیزان:

محمد محمدی شیراز
ساعت11:39---29 آبان 1390
سلام سایت پرمحتوایی دارین من نهایت استفاده را بردم لطفا مطالب جدیدتر نیز بگذارید اگه در توانم باشد در مورد رشته خودم به شما نیز مطالب جدید ارائه مینمایم من کارشناسی هوشبری میخوانم.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط سعيد باباجاني-ارشد مراقبتهاي ويژهMSc
آخرین مطالب